Fondsadministrasjon 1

Vi støtter selskaper som tilhører internasjonale konsern. Vi tilbyr vår kunnskap i et raskt skiftende miljø sammen med forskrifter og lokal jurisdiksjonskompleksitet som varierer fra land til land. Samtidig hjelper vi virksomheten din med å redusere mulige risikoer for manglende overholdelse, oppnå suksess og kontroll på den overordnede saken. Det økende teknologinivået gjør at vi kan tilby kundene våre å strømlinjeforme arbeidsflyter og forenkle driften ved å velge oss som en global leverandør, som vil være ansvarlig for å forenkle og sentralisere administrasjonen av bedriftsenhetene dine over hele verden.

Erfaring og kompetanse

Regnskaps- og bokføringstjenester for multinasjonale selskaper

Vi tilbyr daglig regnskapsstøtte for forretningsenhetene dine (hjemme og i utlandet) og gir deg en enhetlig måte å rapportere på for alle dine forretningsavdelinger uavhengig av spesifikasjonene som gjelder for disse landenes regnskaps- og skattelovgivning. Vi vil sikre at regnskapet ditt er i samsvar med regnskapsstandarder og internasjonale forskrifter.

Våre forvaltningstjenester inkluderer regnskap, bokføring, finansiell rapportering og konsolidering, bistand med finansiell revisjon og internkontroll, momsregistrering og administrasjon, bankkontostyring, utarbeidelse av regnskap, kontantstyring og mer.

Regnskapsgruppering og konsolidering av mor og datterselskaper i en unik rapport

Vi utvikler og utarbeider en enhetlig rapportmal som vil ha samme format regnskap for alle dine konsernenheter og selskaper ved å skape broer mellom lokale økonomiske data og standardisert konsernregnskap. Bruken av regnskapsgruppering av mor og datterselskaper i unike rapporter gjør at du kan ha frittstående og gruppedata i én fil. Dette er et nøkkelelement for å gjøre den overordnede analysen og sammenligningen effektiv, sammenlignbar og forståelig uavhengig av spesifikasjonene som gjelder for regnskaps- og skattelovgivningen i ulike land der virksomheten din opererer. 

Disse enhetlige dataene gjør det mulig for multinasjonale selskapers ledelse å være mer effektiv i beslutningsprosessen, vurdere hver enhets økonomiske situasjon og, om nødvendig, justere ledelsesstrategien.

Globale skatteoverholdelsestjenester

Baltic Assist Finance-ledere kan hjelpe deg med å tilpasse deg gjeldende lokale og nasjonale skatteutviklinger, forberede, administrere og utføre skattefyllinger innenfor et raskt skiftende regulatorisk miljø over hele verden, og administrere dine direkte og indirekte skatter. 

Vi tilbyr følgende globale skatteoverholdelsestjenester:

  •       Skatteregistreringer, arkivvedlikehold og selvangivelse;
  •       Løpende lovpålagt skatteoverholdelse;
  •       Skatterådgivning angående lokal og internasjonal skattelovgivning;
  •       Bedriftens selvangivelse og overholdelse;
  •       Overholdelse av særavgifter og tollavgifter;
  •       Overholdelse av merverdiavgift;
  •       EC Sales og Intrastat.
  •       Personlig skatte- og trygdeoverholdelse
Globale lønnstjenester

Vi letter den overordnede lønnsfunksjonen i ditt multinasjonale selskap ved å behandle dine lønnsbehov nøyaktig, i tide og i alle land der virksomheten din opererer. Vi kan hjelpe deg med å standardisere lønnsdata, sikre overholdelse av lokale arbeidslover og betale internasjonale team nøyaktig og i tide. Vårt lønnsteam vil sørge for overholdelse av lokale forskrifter og prosedyrer (dokumentasjon, erklæringer, betalinger til lokale skattemyndigheter og andre relaterte parter). 

Vi kan tilby en fullt administrert, standardisert lønnstjeneste uansett hvor du opererer. 

Våre globale lønnstjenester inkluderer:

  •       Dedikert globalt lønnskoordineringsteam/enkeltkontrakt;
  •       Global datavalidering og rapportering;
  •       Integrasjon med klient HR og økonomisystemer;
  •       Innenlands lønnsbehandling (brutto til nettoberegninger, syke- og feriebehandling, lønnsslippproduksjon, skattepliktberegninger, lovpålagte fyllinger og rapportering);
  •       Forberedelser av globale betalinger.
Global treasury og cash management

Teamet vårt hjelper deg med å sentralisere driften av globale finanstjenester i stedet for å ha finanspersonell i hvert land lokalt. Ved å sentralisere finansfunksjonene sikrer vi at multinasjonale selskaper optimerer global kontantstrømstyring og arbeidskapital (verdensomfattende kontroll og prognose for kontantstrøm, finansiering, bank) og foretar rettidige utbetalinger til sine leverandører og partnere samtidig som potensielle økonomiske risikoer reduseres. 

Vi kan se disse globale finans- og kontanthåndteringsoppgavene:

  •       Velg riktig finansprogramvare;
  •       Bestem det beste nivået av sentralisering kontra desentralisering av globale finansfunksjoner;
  •       Velg kostnadseffektive betalingsmåter;
  •       Bruk kostnadskonkurransedyktige valutakurser for globale betalinger;
  •       Prognose kontantstrømbehov;
  •       Etablere kontantkontroller for risikostyring for bedrifter;
  •       Strategilegge og utføre beslutningsstøttende funksjoner.

La din bedrift vokse med våre administrasjonstjenester for multinasjonale selskaper.

Bedriftssekretærtjenester

Baltic Assist kan ta seg av alle de forskjellige forpliktelsene, prosedyrene, kravene og administrative oppgaver i hvert fremmed land. Vi kan sikre at ditt multinasjonale selskap vil overholde alle krav etter stiftelse som lønnsskatt, pensjon, videre registrering hos statlige myndigheter og andre krav. 

Vi kan hjelpe deg med følgende oppgaver: 

  •       Innlevering av årsregnskap og selvangivelse til lokale myndigheter;
  •       Fullføre standard juridiske prosedyrer for styreverv, aksjonærer, enhetsnavn og registrerte adresser;
  •       Utarbeide vanlige juridiske dokumenter;
  •       Håndtere kommunikasjon med investorer og ansatte;
  •       Vedlikehold av bøker og poster;
  •       Konstant sporing av enhetsregistreringer og overholdelsesfrister;
  •       Varsler for lokale forskrifter og juridiske endringer.
Single Point of Contact (SPOC)

Vi kan være ditt eneste og sentrale kontaktpunkt mellom deg og dine andre tjenesteleverandører. Dette betyr at vi fungerer som den primære forbindelsen, konsoliderer kommunikasjon, effektiviserer prosesser og sikrer sømløs koordinering mellom ulike funksjoner eller tjenesteområder (inkludert lønn, HR og etterlevelse av lokale GAAP). På en slik måte unngår du risikoen for fragmentert, villedende kommunikasjon, mangel på ansvarlighet og kompleksitet til å operere innenfor et stort antall ulike parter.

Tjenester for etablering og avvikling av virksomhetsenheter

Å starte eller stenge en virksomhet i en utenlandsk jurisdiksjon er ganske komplisert. Relaterte forpliktelser, prosedyrer, krav og frister kan variere betydelig fra land til land. Baltic Assist kan støtte deg i stiftelsen og avviklingen av porteføljeenhetene dine. Vi kan ta oss av hele prosessen for å gjøre den så smidig som mulig.

La din bedrift vokse med våre administrasjonstjenester for multinasjonale selskaper.

Finanstransformasjon

Ved å sikre overholdelse av lokale regnskaps- og skattekrav, kan Baltic Assist hjelpe ditt multinasjonale selskap med å levere finanstransformasjonsprosjekter som vil være til nytte for hele gruppen av enhetene dine. Vi kan hjelpe deg med å gjennomgå og optimalisere økonomiprosesser, implementere metoder for internkontroll og ulike kontroller, og redusere risikoen for manglende overholdelse av lokale regnskapskrav i hvert utenlandsk land.

La din bedrift vokse med våre administrasjonstjenester for multinasjonale selskaper.

Tjenester for etterlevelse av internasjonale forskrifter

Lokale forskrifter i hvert land øker risikoen for manglende overholdelse og mulige problemer i fremtiden.

Baltic Assist kan være din strategiske partner for å unngå mulige risikoer for manglende overholdelse og sikre at dine handlinger og prosedyrer på tvers av hele gruppen er i tråd med lokale krav. 

Vi er klare til å hjelpe deg med følgende regulatoriske overholdelsesoppgaver:

  •       Evaluering av din nåværende regulatoriske status i alle land og bidra til å løse de landspesifikke problemene, hvis noen;
  •       Overvåking av overnasjonale reguleringsordninger og de utallige delene av lokal lovgivning som gir dem lovens kraft;
  •       Overvåking og rapportering på tvers av alle dine regulatoriske forpliktelser lokalt og globalt.
Økonomifunksjon og global økonomikontroll

Vi hjelper deg med å lage økonomifunksjoner ved å vurdere og gi innsikt i økonomiorganisasjon, strategi, teknologi og prosesser. Finansfunksjonsforsikringstjenester inkluderer:

  • Rapporterings- og konsolideringsprosess;
  • Kontoavstemminger;
  • Vurdering av økonomisystemer;
  • Analyse og oppfølging av nøkkeltall;
  • Vurdere om ytelsen til de ulike lokale forretningsenhetene stemmer overens med strategien og målene til hele organisasjonen på tvers av konsernet.

Vår ressurs vil også være hovedkontaktpunktet for alle økonomirelaterte saker i regionene. 

Våre finanseksperter sørger for å bringe sammen finansiell kontroll og forretningskontroll, konsolidere de økonomiske dataene som rapporteres av alle dine lokale forretningsenheter og sørge for at informasjonen er i samsvar med IFRS og interne regnskapsstandarder.

Priser

Startups og små og mellomstore bedrifter
BASE
Starter på 38 € per time
Team av regnskapsførere
Økonomisk planlegging og rådgivning
Systemoppsett og integrering
AI Tool Integration & Management
Store foretak
pro

Custom Prosjekt
Rådgivning innen bedriftsøkonomi
Digital Transformation
Finansiell prognose
RPA Rådgivning

Dediker oppgavene dine til våre økonomistyringseksperter

Dediker oppgavene dine til Baltic Assist og opplev fordelene med våre omfattende administrasjonstjenester, inkludert spesialiserte økonomistyringstjenester. Teamet vårt fungerer som en forlengelse av arbeidsstyrken din, dedikert og eksplisitt valgt for prosjektet ditt. Vi utmerker oss i strategisk koordinering, overholdelse og juridisk støtte, operasjonell effektivitet, risikostyring og global talentstyring.
I tillegg administrerer vi økonomiske operasjoner for små og mellomstore bedrifter og spesifikke økonomifunksjoner for bedriftskunder, og sikrer at alle aspekter av det økonomiske oppsettet ditt blir håndtert på en kyndig måte.

Trinn for å få prosjektet ditt i gang

1. Evaluering av arbeidsmengde

Først evaluerer våre finansansvarlige ditt nåværende regnskapsoppsett og tilbyr en løsning.

2. Tilbudet

Vi signerer en avtale, gjennomgår relevante juridiske retningslinjer og bestemmer startdato.

3. Introduksjon til teamet

Vi introduserer deg for teamet som skal være ansvarlig for prosjektet. Vi presenterer nye løsninger ved behov.

4. Gi tilganger

Vi setter opp tilgang til relevante plattformer for teamet vårt — for eksempel regnskapssystemer, banker, lønnsprogramvare, etc.

5. Prosjektanalyse

Vi analyserer dine økonomiske operasjoner og blir enige om arbeidsinstruksjoner som definerer de nøyaktige oppgavene, prosedyrene og tidsfristene, slik at partnerskapet er fullstendig gjennomsiktig og databeskyttet.

6. Prosjektstart

Økonomiteamet vårt starter en full operasjon på de avtalte oppgavene og gir fortløpende forslag til automatisering og prosesseffektivisering.

Les mer om finansielle tjenester

Introduksjonssamtale

Avtal en rask konsultasjon