Nyheter

Hvorfor bedrifter ansetter virtuelle assistenter

Accounting Outsource Baltic Assist 4

I vårt moderne, elektroniske, fartsfylte samfunn hvor alt må gjøres «i går», kan bedriftseiere noen ganger finne seg selv tapt eller begravet under hauger av månedlige rapporter, balanser og lignende tilsynelatende avgjørende rutineoppgaver som suger til seg den siste dråpen av energi en person kan ha. Mens noen prøver å utføre alle disse oppgavene på egenhånd, er det bare utmattende og demotiverende å se hvordan de hoper seg opp. Bedriftseiere har i det siste gått over til virtuelle assistenter, og fordelene har kommet. Virtual Assistant er et ganske nytt yrke med et enormt potensial. Internett er fullt av positive tilbakemeldinger fra folk som allerede har prøvd å jobbe med en virtuell assistent, og sier at denne avgjørelsen var en virkelig forandring for virksomheten deres. Her er 10 hovedgrunner til at bedriften din kan dra nytte av å ansette en virtuell assistent.

Lavere rekrutterings- og opplæringskostnader

Tenk på alle gangene du måtte ansette en ny person til bedriften din: alle de timene som ble brukt på utvelgelse, intervjuer, testing og senere opplæring av en ny medarbeider. Denne prosessen er ikke bare lang, men også dyr, selv om du kanskje bare søker etter en assistent for å dekke noen grunnleggende administrative oppgaver. Å ansette en virtuell assistent er mye enklere. Selskapene som tilbyr VA-tjenester har et bredt spekter av spesialister med ulik arbeidserfaring, og de kan gjøre det meste av jobben for deg ved å velge de mest erfarne kandidatene over hele landet eller verden. Det reduserer ikke bare rekrutteringskostnadene, men resulterer også i lavere personalomsetning.

Det utbetales ikke lønn for pauser

Når du ansetter en ansatt til å jobbe på et kontor i åtte timer, mandag til fredag, må du akseptere at ikke all den tiden går med til arbeidsrelaterte oppgaver. Med virtuelle assistenter er det litt annerledes. Siden de vanligvis jobber på timebasis, trenger du ikke betale for lunsj- eller kaffepauser, kun for den faktiske tiden som brukes på jobb. Før du ansetter din VA, tell den månedlige arbeidsmengden og sett opp en tidsregistreringsprogramvare for betalingen på slutten av måneden.

Ikke behov for et kontor

Nøkkelordet for dette yrket er "virtuell", noe som betyr at en ansatt kan jobbe online fra et hvilket som helst sted som har en internettforbindelse og ikke trenger å være fysisk til stede på kontoret. Din virtuelle assistent bor kanskje ikke engang i samme land som deg, og arbeidet vil fortsatt bli gjort. En slik fleksibilitet kan være til fordel for både arbeidsgiver og arbeidstaker fordi sistnevnte kan velge en arbeidsplass som passer best til hans arbeidsstil, enten det er et hjem eller et samarbeidskontor, og førstnevnte kan spare mye penger fordi det ikke er trenger å leie hvilken som helst plass.

Det er ikke nødvendig å sette opp arbeidsverktøy

Mens du kanskje må kjøpe dataprogramvare for noen spesifikke oppgaver, er dette det, hva angår arbeidsutstyret. Ettersom virtuelle assistenter jobber på avstand og du ikke trenger å forberede en arbeidsplass, er det ikke nødvendig å kjøpe en bærbar PC, telefon, hodetelefoner osv. Du kan være sikker på at din VA allerede har alt utstyret han trenger for effektivt arbeid. Noen av Virtual Assistant-selskapene krever til og med at søkere sender dem et bilde av hjemmekontoret deres for å sikre at en fremtidig VA er forberedt for arbeid.

Du har for lite arbeid for en heltidsansatt

Hvis du har litt ekstra arbeid som du ikke har tid til å gjøre, men ikke nok til å ansette noen for en hel dag, er det beste alternativet å ansette en virtuell assistent. Alle vil være enige om at det er vanskelig å finne en spesialist som ville være villig til å jobbe på et kontor i en halv dag eller bare noen få timer med noen spesifikke oppgaver, men dette er vanlig blant virtuelle assistenter. Fleksibilitet er en av de essensielle egenskapene til dette yrket, så samme person kan jobbe tre timer om dagen for en bedrift, utføre administrative oppgaver, og bruke de resterende fem timene på å håndtere markedsføringsrelaterte oppgaver for en annen bedrift.

Du trenger en medarbeider med et fagområde

Hvis du befinner deg i en situasjon hvor du ikke bare mangler arbeidsmengde for en heltidsansatt, men du også trenger en spesialist på et bestemt felt, kan det å ansette en virtuell assistent være den beste løsningen. De fleste virtuelle assistenter har sitt kompetanseområde, og kan bortsett fra å arrangere møter og bestille flyreiser hjelpe til med oppgaver som krever omfattende kunnskap og ferdigheter.

Virtuelle assistenter er alltid tilgjengelige

Mens kontoransatte ofte jobber fra 9 til 5, Virtuelle assistenter er svært fleksible og kan jobbe med prosjekter i en annen tidssone. Det er også lettere å nå dem hvis det dukker opp noen uventede oppgaver og det haster å gjennomføre dem.

Du kan bestå de administrative oppgavene

Din virtuelle assistent kan administrere de mest grunnleggende tingene for deg, som å håndtere bestillinger eller reservasjoner, administrere e-post, planlegge avtaler, håndtere sosiale medier osv. Dette er enkle oppgaver som noen ganger spiser opp dyrebare timer du kan bruke på å jobbe med viktige prosjekter, tegne nye forretningsstrategier eller rett og slett bli inspirert til nye faglige utfordringer. Det er smart å gi deg selv mer tid til å utføre enkelte oppgaver og på denne måten garantere kvalitet, og det er kun mulig ved å overlate en del av arbeidsmengden.

Du kan slappe av

Det er ikke mange som presterer godt under press; de fleste av oss begynner å fikse på enkle oppgaver og utsette på avgjørende arbeid. Å overføre noen av arbeidsmengdene dine til noen andre frigjør deg fra viss overtidsarbeid, noe som betyr at du vil kunne slappe av, tilbringe mer tid med dine kjære, utvikle deg som profesjonell eller få en hobby. Selv de beste fagfolkene innen sine felt trenger tid til å hvile og lade opp for å være produktive.

Konfidensialitet er garantert

Noen bedriftseiere er i tvil om graden av konfidensialitet man kan forvente fra uavhengige entreprenører som noen ganger må jobbe med sensitive data. Selv om slike tvil er rimelige, kan du alltid be din virtuelle assistent om å signere en taushetserklæring som vil garantere at dine kommersielle hemmeligheter er trygge. Du bør også begrense tilgangen til sensitive data til et minimum, slik at den virtuelle assistenten din bare kan få tilgang til informasjonen han trenger for å fullføre oppgavene.

konklusjonen

Det er ingen tvil om at i vår virtuelle sivilisasjon vil det være flere og flere som jobber på avstand. De mest progressive selskapene bruker allerede tjenestene deres og teller fordelene. Tenk på dette som et nytt stadium i bedriftens utvikling, og ansett din første virtuelle assistent i dag.