Nyheter

Baltic Assist: din strategiske outsourcingpartner

Virtuelle assistenter setter ut Baltic Assist 1

Etter å ha sett på Google Trends, er det tydelig at interessen for outsourcing gradvis har avtatt det siste tiåret. Dette skjedde imidlertid ikke fordi outsourcing som en tjeneste har mistet sin potensielle verdi eller kommersielle appell, men fordi det hadde utviklet seg til mer komplekse fenomener siden topptiden. I dag søker bedrifter mer enn en enkel tjenesteleverandør for å håndtere de administrative oppgavene eller for å gjøre bokføring, men i stedet ser de etter strategiske partnerskap for å flytte hele forretningsprosesser og funksjoner til et lavkostmiljø. På denne måten blir disse selskapene de verdsatte forretningspartnerne og den strategiske alliansen, som skapes i dette knutepunktet, handler om mye mer enn en kunde som kjøper en tjeneste fra en leverandør.

Akkurat i dette øyeblikket foregår en samskaping, der tilbydere bidrar til interne forretningsprosesser. De hjelper bedrifter med å rekonstruere og refokusere forretningsutvikling og forbedring i henhold til endringene i det nye markedet.

«På dette nivået tilbyr tjenesteleverandører ikke bare styring av rene operasjonelle, daglige oppgaver på en standardisert måte, men også ekspertise på et mer strategisk nivå. Med andre ord, partneren din leverer ikke bare dine rutinemessige regulatoriske innleveringer, men utfordrer også dine interne aktiviteter for å øke kvaliteten på produksjonen.”- Susanne Andreae, leder for regulatorisk informatikk og innsendingsledelse, EMD Serono

Derfor, ettersom viktigheten av en tjenesteleverandør stadig utvikler seg og utvikler seg, er strategisk partnerskap den eneste tilnærmingen for systematisk og funksjonell outsourcing for å lykkes. Av denne grunn er Baltic Assist-teamet sikre på at partnerskap i 2017 vil bli brukt langt mer synonymt sammen med outsourcing enn noen gang før.

Hva er det strategiske partnerskapet?

Det neste viktige trinnet er basert på å forstå hvordan strategisk partnerskap er annerledes sammenlignet med tradisjonelle forretningsengasjementer og hva som gjør det vellykket for begge parter. Generelt sett er strategisk partnerskap bredere i engasjement og er basert på gjensidig investering i ressurser, systemer og prosesser, samt tilpasset overordnet motivasjon og forventninger.

Ikke desto mindre er overgangen til å la tjenesteleverandører håndtere betydelig større deler av forretningsdrift og prosesser avhengig av elementet tillit, transparent kommunikasjon og ytelsesstyring mellom begge parter.

Dessuten er suksessfaktorene i stor grad avhengig av hva som beskrives som et resultat av et vellykket forhold. Fra vår erfaring kan vi skille noen forskjellige utfallstyper som kan brukes til å definere et vellykket forretningsforhold, dvs. tilfredshet, forventninger og realisering av dem, og viktigst av alt, en forutsigbar ytelse til partnerselskapet.

Så hvorfor mislykkes partnerskap? Årsakene er naturligvis knyttet til suksessfaktorene: mangel på tillit og felles mål, dårlig kommunikasjon, forhåndsplanlegging og relasjonsledelse, samt uegnede resultatindikatorer.

Derfor, når begge parter har klart definerte forventninger. Når det er et engasjement, konstant koordinering, gjensidighet og tillit til stedet. Når informasjon deles, og problemer løses sammen, og viktigst av alt, kvaliteten på arbeidet har høy verdi, og begge parter er fornøyd med resultatene – da har det strategiske partnerskapet de rette egenskapene for å lykkes.

Hvorfor Baltic Assist?

Gjennom vår erfaring med å jobbe med ulike selskaper fra Danmark, Norge, Storbritannia og mange flere, har vi etablert et klart grunnlag for hva et vellykket partnerskap handler om. På grunn av det har vi jobbet for å skape et effektivt arbeidsmiljø forretningsprosesser, som vil gjøre oss til en verdifull forretningspartner for hver klient vi har. Derfor bestemte vi oss for å dele med deg 7 grunner til at du bør vurdere Baltic Assist som din strategiske outsourcingpartner.

Vi sikrer umiddelbar og åpen kommunikasjon med våre kunder

Det er ingen overraskelse at kommunikasjon spiller en grunnleggende rolle mens du skaper og opprettholder enhver form for forhold eller partnerskap. Spesielt hvis du jobber i en virtuell setting, bør effektiv kommunikasjon være et fokuspunkt, på grunn av det faktum at kvaliteten på resultatene er i tråd med klart definerte forventninger.

Øyeblikkelig kommunikasjon

Baltic Assist-teamet forsikrer at alle henvendelser, e-poster eller spørsmål som kommer fra våre forretningspartnere eller kunder besvares umiddelbart. Ved å gjøre det ønsker vi å skape en følelse av at teamet vårt jobber ved siden av virksomheten din.

Vi tar oss tid til å håndtere relasjoner og bygge tillit.

Som vi har nevnt tidligere, er den overordnede avtalen at for å lykkes, må forretningsforholdet og det etablerte partnerskapet være basert på tillit. Vi tror at tillit, som skapes i prosessen med å bygge og administrere relasjoner, konsekvent vokser gjennom partnernes pålitelighet, konsistens, forutsigbar ytelse og respons når de håndterer visse situasjoner og problemer. På den annen side vet vi at nøkkelen til et vellykket partnerskap som går utover et engangsprosjekt handler om å gi verdi til kundene på en konsistent og kontinuerlig basis.

Dine mål – våre mål

Vi jobber kontinuerlig mot våre kunders mål, som om de er våre. Vi tar oss tid til å skape en struktur for ansvarlighet, ved å ta ansvar og eierskap for kundens mål. Ved å gjøre det setter vårt team stolthet i å vite at de har en innvirkning på suksessen til partnerselskapet.

Mål ytelsen

Vi investerer tid og krefter på å måle ytelsen og resultatene som teamet vårt leverer daglig.

Vi driver innovasjon for å forbedre forretningsprosesser og effektivitet

Vi tror at for å være vellykket, konkurransedyktig og relevant i dagens markedsplass handler det om å forstå verdien av effektivitet og produktivitet. Så vi legger ekstra innsats for å forbedre operasjonelle ytelser og forretningsaktiviteter for å redusere kostnadene, forbedre kvaliteten på tjenesten vår og opprettholde konkurransefortrinnet.

Vi tilbyr våre partnere å flytte virksomheten sin til et kostnadseffektivt miljø.

Som vi har sagt i forrige blogginnlegg "Hvorfor bør du ansette en dyktig medarbeider fra Litauen?", lønnskostnadene i Litauen er 4 ganger lavere enn EU-gjennomsnittet. Så på grunn av lave skatter og utgifter til kontorleie, kan vi tilby svært erfarne fagfolk og den beste spesialisten til en lavere pris enn alle andre steder i Europa.

I Konklusjon

Baltic Assist er en pålitelig partner for små og mellomstore bedrifter som ønsker å flytte sin virksomhet til et rimeligere miljø. Kontakt for å få en gratis konsultasjon om å lage et virtuelt team for virksomheten din.