Nyheter

Kvalifisert kundestøtte, hvordan skiller du deg fra konkurrentene?

Baltic assist - Skreddersydde outsourcingløsninger

Det er ett aspekt som definerer bedriftens image bedre enn noe annet. Det er kundestøtte!

Å levere topp kundestøtte er imidlertid noe som er lettere sagt enn gjort. Derfor er det viktig å lære å skille seg ut i markedet og gi kundene den støtten de fortjener.

I dagens artikkel skal vi se nærmere på noen av kjerneaspektene ved kvalifisert kundestøtte.

 

#1 FORSTÅ DIN VIRKSOMHET OG/ELLER PRODUKTET GODT

Det viktigste aspektet ved å levere kundestøtte av høy kvalitet er å forstå hver del av virksomheten din.

Når du gjør det, vil du hjelpe kundene dine med å løse nesten alle problemer de står overfor.

Sørg derfor for at du gjør omfattende undersøkelser av hva virksomheten din har å tilby, slik at du kan oversette alt dette til kunden din.

 

#2 HOLD DEG POSITIV OG HJELPIG SELV UNDER STRESS

Å jobbe i kundeservice kan bli ganske stressende – vi vil være de første til å innrømme det.

Det du imidlertid må lære er å være positiv uansett hva.

Det er slik du vil sette tonen i kommunikasjonen for kundene dine og få dem til å stole på deg som en som er villig til å hjelpe dem.

Hvis du lykkes med å håndtere stresset ditt, er sjansen stor for at du vil skille deg fra konkurrentene.

 

#3 BRUK ET KREATIVT TANKESETT FOR Å LØSE KUNDERNES PROBLEM

Når det kommer til problemløsning, er kreativitet nøkkelen.

Hvis du klarer å tilby en løsning som er utenfor boksen, garanterer vi at du får de fem stjernene fra kunden din på kort tid.

Hvordan holder du deg kreativ når du leverer kundeservice? Du setter deg selv i kundenes sted og prøver å finne måter å svare på spørsmålene deres.

Selvfølgelig kommer kreativitet med øvelse - derfor, ikke gi opp etter noen få feil, og fortsett.

 

#4 VÆR RASK TIL Å SVARE

Hastighet er nøkkelen til å levere kundestøtte som tilfredsstiller kunden.

Derfor, ikke hold på disse støttebillettene, og svar på dem så snart som mulig.

Men husk at det å være rask til å svare aldri bør være en unnskyldning for å ofre kvalitet.

En virkelig god kundestøttespesialist er noen som kan reagere raskt og samtidig opprettholde service av topp kvalitet.

 

#5 VÆR PROAKTIV

Hvis du vil skille deg ut som en topp kundestøttespesialist, må du mestre å være proaktiv.

Hvordan ser det ut i praksis?

Du må lære å stille kunden alle nødvendige spørsmål, være høflig og tydelig med svaret ditt.

Selv når problemet er løst, sørg for at du dobbeltsjekker om kunden er fornøyd med tjenesten din. Hvis ikke, finn ut hva du kan gjøre for å forbedre opplevelsen deres.

 

Bunnlinjen

Alt i alt, kvalifisert kundestøtte er ganske enkelt å ta vare på kundene dine og gjøre alt som står i din makt for å hjelpe dem med å bruke produktet eller tjenesten din.

Ta hensyn til tipsene vi nevnte ovenfor, og vi er sikre på at du kommer til å få den neste støttebilletten som kommer til deg!