Nyheter

Outsourcing: Spar tid og penger, og få virksomheten til å vokse

Outsourcing

For enhver bedrift kan det være vanskelig å finne den ideelle balansen mellom kostnadene for din egen tid og kostnadene ved outsourcing. For eiere og operatører av små og mellomstore bedrifter kan den brede ideen om outsourcing i begynnelsen gjøre dem på vakt. Urimelige kostnader, mangel på direkte tilsyn og "vi kan gjøre det selv"-mentalitet er noen av de vanligste årsakene til at bedriftseiere kan være nølende med å stole på eksterne ressurser. Denne tilnærmingen er forståelig, men å stole på ekstern assistanse, når det gjøres med omtanke, vil hjelpe deg med å utvide virksomheten din samtidig som du beholder kjerneansatte. Omfavne friheten som eksterne tjenester gir for bedrifter å fokusere på deres virksomheten vil til slutt tillate dem å spare på den mest verdifulle eiendelen som er tid.

Outsourcing er mer vanlig enn mange tror

Begrepet "outsourcing" har fått en dårlig rap. Altfor ofte er det forbundet med utskifting av interne jobber og en nedgang i kvaliteten på produkter og tjenester. Faktum er at å stole på en anerkjent tredjepartskilde for å håndtere visse oppgaver og tjenester resulterer oftest i lavere forretningskostnader og en økning i kvalitet. Små og mellomstore bedrifter som bruker dyrebare timer med ansattes tid på å prøve å lære seg prosesser som ikke faller inn under deres kompetanseområde, vil helt sikkert mislykkes. Til syvende og sist, å identifisere hvilke tjenester du bør outsource eksternt (arbeidsstyrkens svakheter) og hvilke som bør håndteres internt (arbeidsstyrkens styrker) er nøkkelen til å øke produktiviteten og øke virksomheten din effektivt.

Heldigvis er mange bedrifter like i oppgavene de pleier å gjøre outsource. Ingen bedrifter er alene i sitt behov for å holde seg til bunnlinjen og samtidig opprettholde kvaliteten samtidig som de jobber mot operasjonell vekst. Mange fordeler ved å benytte brønnen til virtuelle og eksterne tjenester, så vel som andre entreprenører, understrekes av ett tema: frihet. Frihet til ressurser til å fokusere på virksomhetens primære mål. Økonomisk frihet gitt av smart bruk på ekstern ekspertise. Frihet til å utnytte nasjonale og globale kompetansemarkeder til konkrete resultater for din egen bedrift.

Outsourceable oppgaver: The Big Picture

Nesten ingen bedrifter driver alene. Eksterne entreprenører, fjerntliggende eller innenlandske, er vanlig blant små eller store bedrifter. Forbes noterer seg dette faktum og legger til at to brede kategorier av oppgaver egner seg til å bli outsourcet: 1) oppgaver som virksomheten din ikke kan leve uten, men som ikke er en del av den strategiske operasjonen din, som frakt og 2) råvare oppgaver som renhold, storskala utskrift og kundeservicesentre. Disse vareoppgavene garanterer ikke ansettelse av heltidsansatte, og mange virksomheter har allerede bygget sin strategi rundt å tilby disse vareoppgavene til kostpris.

Ofte utkontrakterte oppgaver og tjenester

Uavhengig av det generelle feltet som en virksomhet faller inn under, krysser visse daglige forretningsaktiviteter nesten alle bransjer. Ta for eksempel administrative oppgaver. Ferdigheter som trengs for å planlegge forretningsrelaterte hendelser, fullføre dataregistrering og skrive lange dokumenter blir ofte delegert til en virtuell assistent eller ekstern tjeneste, noe som reduserer tidskostnadene betydelig. Disse oppgavene er noe repeterende, men det betyr ikke at de ikke er tidkrevende og detaljorienterte, og derfor er outsourcing ofte billigere og mer effektivt enn å ansette interne ansatte til å håndtere dem. Disse administrative oppgavene som kunne, men bør ikke håndteres internt, er ikke den eneste typen operasjoner som bedrifter har en tendens til å outsource.

Spesialiserte oppgaver er et felt du ville bli forlatt når du forsøker å håndtere internt. Regnskapstjenester, generering av potensielle salg, markedsføring og IT-drift er ofte utkontraktert, av en god grunn. Slike prosesser er ikke bare ekstremt tidkrevende. De er avgjørende for de fleste bedrifters suksess, og de må gjøres riktig av fagfolk som er eksperter på området. De fleste av disse oppgavene, når de brukes til en virksomhet, krever betydelig arbeidsstyrke og ekspertise. Og selv om de er kritiske for driften din, er disse vanligvis ikke en del av virksomhetens strategiske operasjoner og bør outsources. Mange av disse oppgavene faller inn under kategorien «ekspertoppgaver». Ved å sette ut disse oppgavene til fagfolk som kan betraktes som eksperter på sitt felt når det er mulig, får du i hovedsak en ansatt på toppnivå på en entreprenørs pris.

Andre oppgaver gjelder mindre universelt for virksomheter, men hvor det er aktuelt er det typisk outsourcet. Copywriting, markedsføring i sosiale medier og oversettelse har en tendens til å være mindre universelt etterspurt, men kan outsources for å oppnå høyere kvalitet og lavere kostnader for bedrifter som trenger disse tjenestene. Teknologifeltet fortsetter å vokse, men selv gigantene i industrien på dette feltet outsourcer visse operasjoner. Apple, for eksempel, designer produktene sine og er avhengig av at entreprenører produserer dem i masseskala. Det har utløst en boom i konkurranse blant disse entreprenørene, og har belyst hvordan en bedrifts beslutning om å delegere oppgaver til eksterne parter kan stimulere sektoren som spesialiserer seg på en spesifikk oppgave. Startups og små bedrifter i teknologisektoren bør også vurdere at flere tjenester bør overlates til ekspertene å tilby, inkludert, men ikke begrenset til, nettskyvert, nettsikkerhet og infrastruktur.

Sett pris på tiden din, vurder outsourcing

Husk at den primære fordelen med å finne forretningspartnere til å håndtere disse oppgavene er ikke å spare penger. Det sparer tid, som vi vanligvis sier, ikke kan verdsettes nok. Langsiktige mål for mange virksomheter er å håndtere så mange operasjoner internt som mulig etter hvert. Dette målet skal applauderes, men eiere må forstå at denne typen vekst tar tid, og at de må vurdere realitetene i hvordan for å nå det vekstmålet. Gjennomfør kostnads-tidsanalyser for operasjoner du vurderer å outsource, og konsulter deretter forretningsforbindelser og relevante parter for å finne en spesifikk entreprenør eller tjeneste. Enten det er for et engangsprosjekt eller en pågående tjeneste, vil outsourcing sannsynligvis spare deg for tid og penger, og tiden er den mest verdifulle av de to.

konklusjonen

Enhver liten eller mellomstor bedrift må omfavne outsourcing, enten det er offshore eller innenlands. Tjenester som kan håndteres med profesjonalitet ved virtuell eller fjernhjelp og tjenester vil oftest ha en billigere kostnad enn å håndtere dem internt med en hel- eller deltidsansatt. Du kan oppleve at lokale og innenlandske forretningspartnere kan administrere outsourcing av en spesifikk oppgave mest effektivt, slik det ofte er med regnskapstjenester. Offshore, ekstern outsourcing gir imidlertid ofte større forhold mellom kostnad og kvalitet. Uansett hvilken form tjenesten, virksomheten eller individet du velger som entreprenør har, vet at delegering av disse tredjepartsoppgavene vil sette virksomheten din i den beste posisjonen til å utvide virksomheten, forfølge din visjon og markere seg i en hhv. felt.