Nyheter

Hvordan skal en innovativ B21B-organisasjon fra det 2. århundre drives?

B2B

Det siste året har vist så mange av oss hvor raskt alle felt i livene våre kan endre seg. Business og spesielt B2B-selskaper er intet unntak.

I kjølvannet av den globale pandemien vil noen selskaper ikke klare å holde seg i markedet, mens andre vil bruke dagens situasjon som en vekstmulighet.

For å se hva som gjør et innovativt B2B-selskap i det 21. århundre, vil vi diskutere noen nøkkelfunksjoner som veksttankegang, fleksibilitet, outsourcede tjenester og mer.

Å bruke disse tipsene vil hjelpe din bedrift til å stå blant de beste på markedet.

En veksttankegang er nøkkelen for å utvikle og forbedre B2B-virksomhet

Som det kjente ordtaket sier - i virksomheten vokser du enten eller så dør du.

Derfor er nøkkeltrinnet til et kraftig B2B-selskap en vekst-tankesett-orientert ledelse. Det er ingen hemmelighet at en god leder kan inspirere hele teamet til å strebe etter de beste resultatene.

Hva mer er, å bruke en vekst tenkemåte er nøkkelen når lage dine årlige og kvartalsvise KPIer og OKRer.

Følg disse trinnene for å gjøre det:

  1. Gjennomgå resultatene dine kontinuerlig for å se hvor godt du presterer.
  2. Ansette noen utenfra for å rådføre deg om B2B-selskapets vekst. For eksempel, outsourcede finansspesialister kan gi deg verdifull innsikt på et times møte som vil forme bedriftens fremtid og resultater.
  3. Oppmuntre ansvarlighet for å oppnå de beste resultatene blant ulike lag.
  4. Gjennomgå og juster fremtidige KPIer og OKRer tilsvarende.

Fleksibilitet hjelper bedriften din med å holde seg i markedet når alt annet svikter

Den globale pandemien understreket behovet for at B2B-selskaper skal være så fleksible som mulig.

For eksempel kunne e-handelsselskaper som solgte produktene sine på ulike kanaler (f.eks. fysiske butikker, nettbutikker, sosiale medier og mer) erstatte 94 % av kjøpene tapt på grunn av nedstengning med nettsalg.

Tjenester B2B-bedrifter kan bruke dette eksemplet for å inspirere til fleksibilitet i en organisasjon.

Det er mer enn sannsynlig at vi ikke kommer tilbake til det tradisjonelle 9-5 kontormiljøet etter pandemien. Med noen som jobber hjemmefra, vil B2B-selskaper måtte organisere jevne prosesser.

Det samme vil måtte gjøres med å levere tjenester til kundene.

I dette tilfellet forventes følgende:

  1. Økt samarbeid med outsourcingselskaper. For å spare penger og tid og få innsikt, vil B2B-selskaper ha større sannsynlighet for å samarbeide med leverandører av outsourcingtjenester.
  2. Online konsultasjoner er kommet for å bli. Selv når vi er tilbake til den mer eller mindre gamle måten å jobbe på, fortsetter mange møter å finne sted online på grunn av bekvemmelighet og tidsbesparelse.

Idiotsikker økonomistyring

For å sikre riktig kontroll over B2B-selskapets kostnader, må du investere i et kraftig og pålitelig styringssystem.

I disse dager bytter flere og flere selskaper til FinOps - et styringssystem som bringer økonomisk ansvarlighet til skyens utgifter.

Ved å velge dette økonomistyringssystemet er det mer sannsynlig at du ser følgende resultater for din bedrift:

  1. Optimalisert hastighet på prosessene mellom ulike team, da alle er på samme side og ansvarlige.
  2. Forbedre bedriftens kostnadskontroll.
  3. Styrk dine ansatte ved å oppmuntre til personlig ansvar for oppnådde resultater.
  4. Økt fokus på langsiktige skalerbare resultater for din B2B-bedrift.

Bunnlinjen

For at en tjeneste B2B-organisasjon skal trives i det 21. århundre, må den være vekstfokusert, fleksibel, innovativ og godt administrert.

På toppen av det bør det settes mer fokus på outsourcede tjenester etter hvert som de hjelpe bedrifter med å spare penger, tid og kontorlokaler.

Det beste er at pengene som spares kan investeres i videre utvikling av virksomheten – det være seg produkter, markedsføring eller ansatte. Denne strategiske tilnærmingen sikrer et konkurransefortrinn i et markedslandskap i stadig utvikling.