Nyheter

Hvordan skal en innovativ B21B-organisasjon fra det 2. århundre drives?

Baltic assist - Skreddersydde outsourcingløsninger

Det siste året har vist så mange av oss hvor raskt alle felt i livene våre kan endre seg. Business og spesielt B2B-selskaper er intet unntak.

I kjølvannet av den globale pandemien vil noen selskaper ikke klare å holde seg i markedet, mens andre vil bruke dagens situasjon som en vekstmulighet.

For å se hva som gjør et innovativt B2B-selskap i det 21. århundre, vil vi diskutere noen nøkkelfunksjoner som veksttankegang, fleksibilitet, outsourcede tjenester og mer.

Å bruke disse tipsene vil hjelpe din bedrift til å stå blant de beste på markedet.

 

En veksttankegang er nøkkelen for å utvikle og forbedre B2B-virksomhet

Som det kjente ordtaket sier - i virksomheten vokser du enten eller så dør du.

Derfor er nøkkeltrinnet til et kraftig B2B-selskap en vekst-tankesett-orientert ledelse. Det er ingen hemmelighet at en god leder kan inspirere hele teamet til å strebe etter de beste resultatene.

Hva mer er, å bruke en vekst tenkemåte er nøkkelen når lage dine årlige og kvartalsvise KPIer og OKRer.

Følg disse trinnene for å gjøre det:

  1. Gjennomgå resultatene dine kontinuerlig for å se hvor godt du presterer.
  2. Ansette noen utenfra for å rådføre deg om B2B-selskapets vekst. For eksempel, outsourcede finansspesialister kan gi deg verdifull innsikt på et times møte som vil forme bedriftens fremtid og resultater.
  3. Oppmuntre ansvarlighet for å oppnå de beste resultatene blant ulike lag.
  4. Gjennomgå og juster fremtidige KPIer og OKRer tilsvarende.

 

Fleksibilitet hjelper bedriften din med å holde seg i markedet når alt annet svikter

Den globale pandemien understreket behovet for at B2B-selskaper skal være så fleksible som mulig.

For eksempel kunne e-handelsselskaper som solgte produktene sine på ulike kanaler (f.eks. fysiske butikker, nettbutikker, sosiale medier og mer) erstatte 94 % av kjøpene tapt på grunn av nedstengning med nettsalg.

Tjenester B2B-bedrifter kan bruke dette eksemplet for å inspirere til fleksibilitet i en organisasjon.

Det er mer enn sannsynlig at vi ikke kommer tilbake til det tradisjonelle 9-5 kontormiljøet etter pandemien. Med noen som jobber hjemmefra, vil B2B-selskaper måtte organisere jevne prosesser.

Det samme vil måtte gjøres med å levere tjenester til kundene.

I dette tilfellet forventes følgende:

  1. Økt samarbeid med outsourcingselskaper. For å spare penger og tid og få innsikt, vil B2B-selskaper ha større sannsynlighet for å samarbeide med leverandører av outsourcingtjenester.
  2. Online konsultasjoner er kommet for å bli. Selv når vi er tilbake til den mer eller mindre gamle måten å jobbe på, fortsetter mange møter å finne sted online på grunn av bekvemmelighet og tidsbesparelse.

 

Idiotsikker økonomistyring

For å sikre riktig kontroll over B2B-selskapets kostnader, må du investere i et kraftig og pålitelig styringssystem.

I disse dager bytter flere og flere selskaper til FinOps - et styringssystem som bringer økonomisk ansvarlighet til skyens utgifter.

Ved å velge dette økonomistyringssystemet er det mer sannsynlig at du ser følgende resultater for din bedrift:

  1. Optimalisert hastighet på prosessene mellom ulike team, da alle er på samme side og ansvarlige.
  2. Forbedre bedriftens kostnadskontroll.
  3. Styrk dine ansatte ved å oppmuntre til personlig ansvar for oppnådde resultater.
  4. Økt fokus på langsiktige skalerbare resultater for din B2B-bedrift.

 

Bunnlinjen

For at en tjeneste B2B-organisasjon skal trives i det 21. århundre, må den være vekstfokusert, fleksibel, innovativ og godt administrert.

I tillegg bør det settes mer fokus på outsourcede tjenester da de hjelper bedrifter med å spare penger, tid og kontorlokaler.

Det beste er at pengene som spares kan investeres i videreutvikling av virksomheten – det være seg produkter, markedsføring eller ansatte.