Nyheter

Entreprenør og solo-entreprenør: hvorfor din første ansettelse bør være en VA?

Gründer

Det er viktig å forstå at som gründer er du et kreativt sinn, en visjonær og en strateg på samme tid. Men bare fordi du praktisk talt kan være alle disse tingene og ta deg av alle nødvendige funksjoner i virksomheten din samtidig, betyr det ikke at du må.

Realiteten er når virksomheten din når det punktet når du ikke kan holde tritt med prosjektfristene eller bare følge opp oppgavelisten din. Det er fordi du fortsetter å bruke dagen på å håndtere kundehenvendelser, svare på e-post eller utvide det sosiale nettverket. Du må spørre deg selv om du gjør ditt beste for å opprettholde og skalere virksomheten din. Hvis du har nok selvbevissthet og bevissthet til å innse at ved å gjøre arbeidet som enkelt kan outsources og delegeres til en annen person, er du ikke i stand til å utnytte talentet og faglige ferdighetene dine fullt ut for å utvide virksomheten din. I utgangspunktet, i dagens forretningsmiljø er det viktig å spille det smart, være tilstede og effektiv for å holde tritt med suksessen din og oppnå langsiktige profesjonelle mål.

Men når du er en gründer eller i de fleste tilfeller solo-entreprenør, kan det være ganske utfordrende å ansette en kontorassistent på heltid, økonomisk og til og med fysiologisk. Derfor, fra vår erfaring med å jobbe med ulike kunder i Danmark, Norge og Sverige, har vi en tendens til å tro at det å ha en virtuell assistent som din første ansettelse kan gi mye verdi for virksomheten din. Så la oss ta en titt på de 5 beste GRUNNENE TIL HVORFOR DIN FØRSTE LEJE BØR VÆRE EN VIRTUELL ASSISTENT.

5 GRUNNER TIL HVORFOR DIN FØRSTE LEJE BØR VÆRE EN VIRTUELL ASSISTENT

1. Hjelper deg å fokusere på det som betyr mest

Med andre ord, å ha en virtuell assistent som jobber for deg vil gi deg mer tid til å bruke på oppgavene som betyr noe, for eksempel å bygge markedsføringsstrategier, finne nye kunder, samt potensielle investeringer for å utvide virksomheten din. Og viktigst av alt, en ekstra tid til å vedlikeholde, forbedre og bygge merkevaren du har skapt i utgangspunktet. Som du allerede vet, handler hovednøkkelen til å holde tritt med konkurrentene dine og stadig skiftende markedstrender, samt kundenes behov og krav, om å holde seg relevant og oppdatert i det dynamiske forretningsmiljøet. Derfor, å tenke fremover, forstå markedstrendene og være tilstede, men viktigst av alt, det å være en visjonær for din bedrift er det du bør fokusere på mens du tar grep for å outsource og lære opp den rette personen til å ta seg av resten.

2. Hjelper deg til å oppnå flere ting og være effektiv daglig

La oss gjøre det klart; en ting er å gjøre mer med færre ressurser og investeringer, og en annen er å oppnå mer med tiden som er tilgjengelig for deg. Derfor kan det å ha en virtuell assistent som jobber for deg uten tvil øke produktiviteten og effektiviteten mens du håndterer det daglige arbeidet ditt. Og hvis vi er enige om at tid er penger i enhver virksomhet, kan det å bruke den på en rimelig måte ved å outsource tjenestene og delegere nøkkeloppgavene til svært erfarne fagfolk, hjelpe deg med å gi et betydelig bidrag til å utvide virksomheten din.

3. Hjelper deg med å få mer inntekt til virksomheten din

Det er en felles oppfatning mellom gründere (spesielt solo-entreprenører) at ved å gjøre alle de nødvendige oppgavene selv sparer de bedriftens penger. Men det kan ikke være noe lenger fra sannheten, for tiden du bruker på å håndtere kundehenvendelser, svare på e-poster, oppdatere sosiale medier, planlegge avtaler, sende invitasjoner, administrere kunderelasjoner eller gjøre regnskap, hjelper deg på ingen måte til å utvide virksomheten din, finn potensielle kunder og få mer inntekt til bedriften din. Så det å ha en virtuell assistent til å ta seg av alle disse nødvendige oppgavene i virksomheten din kan endelig hjelpe deg med å fokusere på å skaffe mer inntekter, nettverk og bygge verdifulle relasjoner med kundene dine, samt å lage og implementere markedsførings- og forretningsstrategier.

4. Hjelper deg å spare penger for bedriften din

Selv tror du at du ikke har råd til den ansatte på dette tidlige stadiet av virksomheten din, men kostnadsbesparelsene fra outsourcing kan være ganske betydelige, ettersom de fleste bedrifter kan tilby sine tjenester til lavere kostnadspriser, på grunn av lavere lønnskostnader på deres plassering. Dessuten, ved å ansette en virtuell assistent, vil du oppleve de fleksible ansettelsesfordelene, siden du bare betaler for det du ber om. Det betyr at det ikke er noe tap i produktivitetskostnader som følger med å ansette heltidsansatte, for eksempel månedslønn, helseforsikringer og ansettelsesfordeler. Og som alltid, hvis den utkontrakterte virtuelle assistenten ikke oppfyller dine krav og forventninger, kan du raskt si opp kontrakten uten ytterligere problemer. Det å ha en virtuell assistent som jobber for deg trenger heller ikke å ha ekstra plass eller utstyr på kontoret, siden du vil ha en erfaren fagperson som jobber eksternt for virksomheten din.

5. Lar deg ha en kvalifisert og svært kunnskapsrik profesjonell på Pay As You Go-basis

Som gründer er det ingen som kjenner virksomheten din bedre enn deg. Det betyr imidlertid ikke at du er like god i alle aspekter av virksomheten din. Så hvis du er en utmerket selger, annonsør, betyr det ikke nødvendigvis at du er god på bokføring, regnskap eller til og med markedsføring. Så hvis du bestemmer deg for å outsource, ta hensyn til og evaluer dine styrker og svakheter i virksomheten. Hvilket betyr, prøv å finne en ekspert som kan utfylle dine styrker og kompensere for svakheten din, slik at du kan fokusere på å utnytte potensialet ditt til å nå langsiktige økonomiske mål. Dessuten har de fleste solo-entreprenører en tendens til å tro at ved å delegere oppgaver gir de opp kontrollen over virksomheten sin. Imidlertid vil du fortsatt ta de viktigste avgjørelsene, godkjenne markedsføringsstrategier, men la den virtuelle assistenten sette ideene dine ut i livet ved å administrere implementeringen.

Baltic Assist er en pålitelig leverandør av virtuell assistanse til gründere, fagfolk og SMBer. Hvis du er interessert i å utforske muligheten til å prøve virtuell assistansetjeneste, kontakt Baltic Assist, og vi hjelper deg gjerne.