Etter å ha sett på Google Trends, er det tydelig at interessen for outsourcing gradvis har avtatt det siste tiåret. Dette skjedde imidlertid ikke fordi outsourcing som en tjeneste har mistet sin potensielle verdi eller kommersielle appell, men fordi det hadde utviklet seg til mer komplekse fenomener siden topptiden. I dag søker bedrifter mer enn en enkel tjenesteleverandør for å håndtere de administrative oppgavene eller for å gjøre bokføring, men leter i stedet etter en strategisk outsourcing-partner for å flytte hele forretningsprosesser og funksjoner til et lavkostmiljø. På denne måten blir disse selskapene de verdsatte forretningspartnerne og den strategiske alliansen, som skapes i dette knutepunktet, handler om mye mer enn en kunde som kjøper en tjeneste fra en leverandør.
Akkurat i dette øyeblikket foregår en samskaping, der tilbydere bidrar til interne forretningsprosesser. De hjelper bedrifter med å rekonstruere og refokusere forretningsutvikling og forbedring i henhold til endringene i det nye markedet.
«På dette nivået tilbyr tjenesteleverandører ikke bare styring av rene operasjonelle, daglige oppgaver på en standardisert måte, men også ekspertise på et mer strategisk nivå. Med andre ord, partneren din leverer ikke bare dine rutinemessige regulatoriske innleveringer, men utfordrer også dine interne aktiviteter for å øke kvaliteten på produksjonen.”- Susanne Andreae, leder for regulatorisk informatikk og innsendingsledelse, EMD Serono
Derfor, ettersom viktigheten av en tjenesteleverandør stadig utvikler seg og utvikler seg, er strategisk partnerskap den eneste tilnærmingen for systematisk og funksjonell outsourcing for å lykkes. Av denne grunn er Baltic Assist-teamet sikre på at partnerskap i 2017 vil bli brukt langt mer synonymt sammen med outsourcing enn noen gang før.
Hva er det strategiske partnerskapet?
Det neste viktige trinnet er basert på å forstå hvordan strategisk partnerskap er annerledes sammenlignet med tradisjonelle forretningsengasjementer og hva som gjør det vellykket for begge parter. Generelt sett er strategisk partnerskap bredere i engasjement og er basert på gjensidig investering i ressurser, systemer og prosesser, samt tilpasset overordnet motivasjon og forventninger.
Ikke desto mindre er overgangen til å la tjenesteleverandører håndtere betydelig større deler av forretningsdrift og prosesser avhengig av elementet tillit, transparent kommunikasjon og ytelsesstyring mellom begge parter.
Dessuten er suksessfaktorene i stor grad avhengig av hva som beskrives som et resultat av et vellykket forhold. Fra vår erfaring kan vi skille noen forskjellige utfallstyper som kan brukes til å definere et vellykket forretningsforhold, dvs. tilfredshet, forventninger og realisering av dem, og viktigst av alt, en forutsigbar ytelse til partnerselskapet.
Så hvorfor mislykkes partnerskap? Årsakene er naturligvis knyttet til suksessfaktorene: mangel på tillit og felles mål, dårlig kommunikasjon, forhåndsplanlegging og relasjonsledelse, samt uegnede resultatindikatorer.
Derfor, når begge parter har klart definerte forventninger. Når det er et engasjement, konstant koordinering, gjensidighet og tillit til stedet. Når informasjon deles, og problemer løses sammen, og viktigst av alt, kvaliteten på arbeidet har høy verdi, og begge parter er fornøyd med resultatene – da har det strategiske partnerskapet de rette egenskapene for å lykkes.
Hvorfor Baltic Assist?
Gjennom vår erfaring med å jobbe med ulike selskaper fra Danmark, Norge, Storbritannia og mange flere, har vi etablert et klart grunnlag for hva et vellykket partnerskap handler om. På grunn av det har vi jobbet for å skape et effektivt arbeidsmiljø forretningsprosesser, som vil gjøre oss til en verdifull forretningspartner for hver klient vi har. Derfor bestemte vi oss for å dele med deg 7 grunner til at du bør vurdere Baltic Assist som din strategiske outsourcingpartner.
Vi sikrer umiddelbar og åpen kommunikasjon med våre kunder
Det er ingen overraskelse at kommunikasjon spiller en grunnleggende rolle mens du skaper og opprettholder enhver form for forhold eller partnerskap. Spesielt hvis du jobber i en virtuell setting, bør effektiv kommunikasjon være et fokuspunkt, på grunn av det faktum at kvaliteten på resultatene er i tråd med klart definerte forventninger.
Øyeblikkelig kommunikasjon
Baltic Assist-teamet forsikrer at alle henvendelser, e-poster eller spørsmål som kommer fra våre forretningspartnere eller kunder besvares umiddelbart. Ved å gjøre det ønsker vi å skape en følelse av at teamet vårt jobber ved siden av virksomheten din.
Vi tar oss tid til å håndtere relasjoner og bygge tillit.
Som vi har nevnt tidligere, er den overordnede avtalen at for å lykkes, må forretningsforholdet og det etablerte partnerskapet være basert på tillit. Vi tror at tillit, som skapes i prosessen med å bygge og administrere relasjoner, konsekvent vokser gjennom partnernes pålitelighet, konsistens, forutsigbar ytelse og respons når de håndterer visse situasjoner og problemer. På den annen side vet vi at nøkkelen til et vellykket partnerskap som går utover et engangsprosjekt handler om å gi verdi til kundene på en konsistent og kontinuerlig basis.
Dine mål – våre mål
Vi jobber kontinuerlig mot våre kunders mål, som om de er våre. Vi tar oss tid til å skape en struktur for ansvarlighet, ved å ta ansvar og eierskap for kundens mål. Ved å gjøre det setter vårt team stolthet i å vite at de har en innvirkning på suksessen til partnerselskapet.
Mål ytelsen
Vi investerer tid og krefter på å måle ytelsen og resultatene som teamet vårt leverer daglig.
Vi driver innovasjon for å forbedre forretningsprosesser og effektivitet
Vi tror at for å være vellykket, konkurransedyktig og relevant i dagens markedsplass handler det om å forstå verdien av effektivitet og produktivitet. Så vi legger ekstra innsats for å forbedre operasjonelle ytelser og forretningsaktiviteter for å redusere kostnadene, forbedre kvaliteten på tjenesten vår og opprettholde konkurransefortrinnet.
Vi tilbyr våre partnere å flytte virksomheten sin til et kostnadseffektivt miljø.
Som vi har sagt i forrige blogginnlegg "Hvorfor bør du ansette en dyktig medarbeider fra Litauen?", lønnskostnadene i Litauen er 4 ganger lavere enn EU-gjennomsnittet. Så på grunn av lave skatter og utgifter til kontorleie, kan vi tilby svært erfarne fagfolk og den beste spesialisten til en lavere pris enn alle andre steder i Europa.
I Konklusjon
Baltic Assist er en pålitelig partner for små og mellomstore bedrifter som ønsker å flytte sin virksomhet til et rimeligere miljø. Kontakt for å få en gratis konsultasjon om å lage et virtuelt team for virksomheten din.
Akkurat som praktisk talt alle sektorer under teknologiparaplyen, er muligheten for å ha en virtuell assistent til rådighet gjort mer realistisk ved å utvikle teknologi. Pokker, virtuelle assistenter trenger ikke nødvendigvis å være mennesker lenger. Utviklingen av forskjellig programvare har gjort det mulig for apper og plattformer å hjelpe oss med å håndtere våre daglige rutiner nesten like godt som et menneske kunne, og til en brøkdel av prisen.
Integrering av Smart Virtual Personal Assistant (SVPA)-plattformer i apper er etterspurt. Teknikgigantene Google, Apple og Yahoo viser et tydelig tegn på behovet for en rimelig sidekick i en tid da produktiviteten er vanskeligere å opprettholde enn noen gang. Alle profesjonelle kunne bruke det virtuell assistent for å spare tid og penger samtidig som du frigjør mer personlig tid, og denne VA-programvaren og appene er de beste alternativene for å gjøre nettopp det.
Kommunikasjonsprogramvare
Uten plattformer for å lette ekstern kommunikasjon, ville virtuell assistanse ikke vært mulig. Heldigvis for oss har den stadig koseligere globale markedsplassen blitt ettermontert med verktøy som lar assistenter, arbeidsgivere og kolleger holde seg i nesten konstant kontakt.
RingCentral er alt-i-ett-skytelefontjenesten som de fleste profesjonelle drømmer om. På alle nivåer i forretningsverdenen, fra Fortune 500 til mamma- og popbutikker, kan et ubesvart anrop bety å kompromittere et potensielt partnerskap. RingCentral lar stress tas ut av ligningen. Det gir fagfolk en rekke muligheter uavhengig av om de er på et Holiday Inn i Kansas eller kontoret deres i New York City.
Siden det er skybasert, er det ikke nødvendig å betale store penger for tjenesten. Ikke desto mindre kompromitterer ikke mangelen på fysisk oppsett RingCentrals kvalitet heller. Plattformen tilbys for både Android- og iOS-operativsystemer. Den lar brukere sette opp og delta på konferansesamtaler samt sende og motta SMS-meldinger, fakser, høyoppløselige telefonsamtaler og andre varsler. Og som tilfellet er med mye skybasert programvare, vil du ikke være bundet til utdatert teknologi, noe som betyr at du har en allerede fantastisk, men stadig utviklende kommunikasjonsprogramvare for bare 25 dollar.
Slack har blitt et av de mest pålitelige navnene innen nettbaserte meldinger for en-til-en og teamsamarbeid. Den har ikke bare et brukervennlig grensesnitt og en rekke chattealternativer. Det gir også mulighet for enkel integrasjon med tonnevis av eksterne applikasjoner. Det gjør Slack til en slags åpen kildekode messenger for både kreative og forretningsfolk.
- Microsoft-lag (Alternativ Zoom)
Microsoft Teams er et utmerket verktøy for videosamtaler. Enten det er en-til-en, konferanse med kunder eller virtuelle møter med teamet ditt. Spesielt i et eksternt arbeidsmiljø. Hvis bedriften din bruker Microsoft-apper mye – Teams er verktøyet du kan bruke. Likevel er dette verktøyet svært integrert med Microsofts miljø. Hvis bedriften din for eksempel er OS-bruker – Zoom vil være det beste valget.
Programvare for tidsregistrering
Eksterne ansatte vet at tillit er avgjørende for å etablere troverdighet hos en klient. Tidssporingsteknologi har blitt så allment tilgjengelig at klienten ikke trenger å lure på om det eksterne teammedlemmet er ærlig med timelisten. I mellomtiden kan fjernassistenten være rolig og vite at klienten deres vet nøyaktig hvilke tjenester de mottar på en bestemt tidsramme.
Hubstaff er et ganske grunnleggende verktøy, men veldig nyttig hvis du trenger å evaluere ytelsen til ansatte. Spesielt i disse dager, når de fleste ansatte jobber hjemmefra. Lederen kan spore utført tid totalt og/eller oppgaver eller prosjekter separat. Det er fordelaktig å se hvordan den ansatte presterer daglig, ukentlig eller/og månedlig.
I tillegg kan lederen implementere timelønnen og overvåke hvor mye hvert prosjekt koster. Det er også nyttig hvis du jobber med entreprenører eller frilansere ved å følge deres tidsbruk og kostnader i én rapport.
Dette verktøyet har en nyttig freemium-versjon, men kostnadene for premiumversjoner, fra 7$ måned/bruker, er ganske rimelige.
Wrike er så mye mer enn bare et verktøy for å spore tiden de eksterne ansatte bruker på arbeidet sitt. Det er en one-stop-shop-plattform som muliggjør eksternt samarbeid på en måte som er renere, enklere og mer mangesidig enn konkurrentene.
Med Wrike kan du gjøre forretninger og spore prosjektproduksjon på samme sted. Ingen ekstra analyse- eller prosesseringsplattformer nødvendig. Dens 3-panelsvisning gjør at arbeidet og dataene kan sees uten å bytte skjerm. Dessuten lar Wrikes innebygde kommunikasjonsfunksjoner brukerne få oppmerksomhet til spesifikke problemer eller funksjoner på skjermen.
Det er en god grunn til at Wrike mottar strålende anmeldelser fra kreative, profesjonelle og praktisk talt alle som objektivt tester ut plattformen. Det er robust, men likevel enkelt, og kombinerer analyser, tidsregistrering, kommunikasjon og muligheten til å fullføre et gitt prosjekt i samarbeid og eksternt.
Business administrasjon Software
Når det gjelder mengden av programvare som er på markedet og rettet direkte mot det enorme utvalget av profesjonelle sfærer, kan "forretningsadministrasjon" bety praktisk talt hva som helst. Så vi fant ut at det beste alternativet var programvare som gjaldt nesten alle profesjonelle: dokumentoppretting, deling og signering.
Ikke bare bringer PandaDoc-merkenavnet tankene til et av de mest bedårende, humørløftende pattedyrene som noensinne har gått på jorden, men det er også en veldig nyttig tjeneste. Uansett hva du driver med, kommer det til å være en tid når du enten må opprette, dele eller signere et dokument. Enten du er på ansettelsessiden eller den som blir ansatt.
Med PandaDoc har det aldri vært enklere å opprette, sende, motta, dele og signere eksternt på den stiplede linjen. Fra PDF-filer til dokumenter og andre digitale formater, PandaDoc forenkler overføring av originale eller brukte dokumenter eksternt med juridisk bindende status som er iboende for plattformen.
Ikke la deg brenne av en forretningspartner fordi du ikke tok deg tid til å skyte dem over et dokument eller signere en avtale selv. Med PandaDoc er det en lek å sende og motta en John Hancock.
Programvare for fildeling og lagring
Noen ganger er de mest anerkjente navnene i spillet så allment kjent fordi de har fått sitt gode rykte. Når det gjelder ekstern fillagring, får ingen navn mer slitebane enn Dropbox, og ja, det er det med god grunn. Men da Dropbox rettet blikket mot å skape en plattform primært for næringslivet, rotet de rundt og gjorde en god ting enda bedre.
Vanlig gammel Dropbox har blitt adoptert av utallige individer som ikke har lagringen på harddisken. Også de som har mangel på tålmodighet til kontinuerlig å koble fra og koble til en ekstern fysisk enhet. Og hvorfor ikke? Deres rykte for sikkerhet er velfortjent, og det er bare så jævla enkelt å bruke!
Dropbox Business har alle Dropbox sine beste funksjoner. Fra enkelhet, sikkerhet og en rekke fillagringskapasiteter til enkel tilgang. Det setter en profesjonell vri på vinnerformelen. Den tiltenkte bruken av bedrifter betyr at lagringsmulighetene er viktigere enn noen gang. I mellomtiden økte sikkerhetstiltakene et hakk for å gjenspeile den sensitive informasjonen som ofte deles mellom klienter.
Du lurer kanskje på hvorfor dine slettede filer av praktisk talt alle formater kan gjenopprettes. Selv måneder etter at du kastet dem i den virtuelle søppelbøtta. Det er Dropboxs varemerkefilgjenoppretting som gjør denne plattformen uten sidestykke. Alternativet for å angi egendefinerte tillatelser og passord lar deg behandle individuelle filer med deres sikkerhetsnivå. For ikke å nevne, den lettintegrerte Dropbox Business krever ikke at du bryter banken. Den er tilgjengelig for så lite som $8.
I disse tider med karantene og arbeid hjemmefra, er en trygg og pålitelig fildelingsapp et must. Hvis bedriften din har en Microsoft Business-pakke, hvorfor ikke bruke One Drive (inkludert i pakken). Den har sømløs integrasjon med andre MS-produkter som gjør det mulig å avsløre det fulle potensialet til en app.
Med bedriftskontoen kan du få 1 TB datalagring, som er mer enn nok deling og lagring av filer.
Å oppsummere
Med disse virtuelle assistent-appene og programvarene vil du få dekket ditt profesjonelle grunnlag. Disse verktøyene er spesielt viktige i disse tider når ansatte må jobbe hjemmefra. Uten dem er det knapt til å tro at noen av eksterne ansatte kunne jobbe effektivt. Utenom det, hvis du ansetter eller kontrakt fjernassistenter, eller bygge en ekstern arbeidskultur, kan hvert av disse verktøyene fortsatt gjøres nyttige uavhengig av hvilken jobb du gjør.